تاریخچه جراحی بینی
نوشته شده توسط : beiraghi

 

جراحی زیبایی بینی كه تصور می شد امری امروزی باشد , ‌بر پایه شواهد دیرین , ریشه 400 ساله دارد!
این شواهد از یك كتاب سابق به اسم « جراحی نقص‌ها از طریق كاشتن» كه در سال 1597 درج شده شده‌است بدست امده است . این كتاب به شرح و تعبیر و تفسیر جراحی صورت اشخاصی كه در جنگ زخمی شده بودند می پردازد . گویش این كتاب لاتین بوده و تصاویری از نمودارهای روند جراحی در آن وجود دارد كه طی آن بینی بیمار به یك فلاپ پوست از بالای بازوی او پیوند خورده بود .
تاریخچه فعالیت بینی


در یك نمودار , بیماری دیده می گردد كه بر روی تخت بوده , ساعد او به سرش متصل است و یك فلاپ از پوست منطقه ماهیچه دو سر مریض به بینی‌اش چسبانده شده‌است . مریض بایستی سه هفته به همین موقعیت باقی بماند تا پوست بازوی او كاملا در محل بینی بچسبد . كمی بعداز دو هفته , ‌پوست مثل بینی شكل گرفته و فرایند تكمیل می شود .
این كتاب جزء اولین اوراق درباره‌ی جراحی بینی در پیشین بوده و هیچ شاهد دیگری از عمل‌های جراحی مشابه تا اواخر قرن 18 میلادی نیست .

اصطلاح پلاستیك از كلمه یونانی «پلاستیكوس» در معنای شكل دادن است . پزشكان معتقدند حدود 600 سال قبل از ولادت مسیح یك جراح یونانی به اسم «هنیه» بینی یكی از بیماران خویش را با استفاده از گوشت نوع او تحت عمل جراحی قرار داد . همینطور یك هزار سال پس از به دنیا آمدن مسیح ( ع ) , جراحان از پوست پیشانی برای جراحی های بینی و دیگر اعضای بدن استفاده می كرده اند .
ولی نخستین شواهد جراحی«بازسازی» پلاستیك در متون سانسكریت 2600 سال قبل یافت شده‌است . در هند باستان بسیاری از تبهكاران اعضای بدن قربانیان خود را قطع می كردند . بدین ترتیب طبیعی است كه نیاز متعددی به جراحی ترمیمی در آن زمان وجود داشت ; نیازی كه منجر به ساخت اشكال ابتدایی جراحی پلاستیك شد .

اولین کسی که در عصر مدرن زیر عمل جراحی بینی قرار گرفت ویلیام اسپرکلی , افسر جنگلبانان در شروود انگلستان بود . او در سال 1917 در زمان نزاع جهانی اول در اثر شلیک گلوله بینی خویش را از کف داد . پزشک هارولد جیلیس جراح ارتش انگلستان و از پایه گذاران جراحی امروزی پلاستیک در دنیا او را زیر ترمیم با فلاپ پیشانی قرار بخشید , تکنیکی که درحال حاضر هم عیناً به وسیله جراحان گوش و حلق و بینی استفاده میگردد . پس از چندین ماه بینی او کاملاً ترمیم شد . این اولین جراحی امروزی ثبت شده بینی در عصر امروزی است . در زیر عکسهای قبل و بعد کار بینی او مشاهده می شود .
تاریخچه جراحی بینی


در کشور‌ایران اساس گذار فعالیت جراحی بینی پزشک محمد اصانلو بوده است . بعد از آن انقلاب قطعاً مبنا گذار و احیاگر جراحی بینی , جراحان گوش و حلق و بینی بوده اند . به اعتقادوباور بخش اعظم کارشناسان , جراحان گوش و حلق و بینی بدلیل احاطه وسیع روی بینی تنها گروه محق برای عملهای زیبایی بینی میباشند .

اظلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: